Petr a skála

https://sites.google.com/site/nejotazky/david-hunt/jak-blizko-jsme/jak-blizko-jsme-3

PETROVA OMYLNOST. 

Římští Katolíci trvají na tom, že Petr je tou skálou, na které je Církev postavena. Ano, Ježíš Petrovi řekl: "Na této skále postavím svou Církev a brány pekelné ji nepřemohou. A dám ti klíče od nebeského královstv.í" (Matouš 16:18-19) Z tohoto prostého prohlášení, v zásadě stejném, jaké dal Ježíš ostatním učedníkům v Matouši 18:18-19, a Janovi 20:23), Řím "vyprodukoval" papežský úřad, papežskou neomylnost, apoštolskou posloupnost, úřad, jehož členové jsou ti jediní, kteří jsou schopní vyložit Písmo, celibátní kněžský sbor, kterému se musí každý vyzpovídat a které jediné může podávat milost skrze sedm svátostí, a další. Můžete prozkoumat prohlášení Ježíše Krista elektronickým mikroskopem a nenajdete tam oprávnění pro tyto "výzdoby!" Je mimo hranice této knihy zabývat se - detailně - argumenty proti omylům Říma. Jestliže byl Petr ustanoven v ten čas prvním papežem, a pakliže všichni papeži jsou neomylní - jeden by to nepoznal z Petrova chování. První papež okamžitě zapřel svou víru! A pakliže Petr tuto "neomylnost" neobdržel ihned od Krista, kdy ji potom získal? 

Nedlouho po tom, co Ježíš pochválil Petra za jeho prohlášení: "Ty jsi ten Kristus," tento prudký ex-rybář tvrdil, že Kristus nemusí na tom kříži zemřít. Toto bylo otevřené popření centrální doktríny Křesťanství. "Odejdi, Satane," byla Kristova reakce. Ten "papežský systém" měl neuvěřitelně ubohý začátek.... Hned v další kapitole vidíme Petra, Jana a Jakuba na hoře, kde byl Ježíš "transfigurován" před jejich zraky, kde dostali krátký pohled na Jeho slávu Vzkříšení. V dalším zbrklém prohlášení, které mělo daleko do "neomylnosti," Petr snížil Ježíše na úroveň proroka a navrhuje tři stany. Pro Ježíše, Mojžíše a Eliáše. Bůh, hlasem z nebe, okamžitě tomu právě ustanovenému "papeži" naznačil, co si o tom myslí On sám! Při této příležitosti neomylný papež Petr popřel jedinečnost a božství Božího Syna, který je nekonečně výše, než kterýkoliv prorok. 

O tom, jak Petr zapřel Krista jsme se už zmínili. Řím omlouvá hříchy svých papežů (mezi kterými byly nejnelidštější bestie, jaké kdy po této Zemi chodily) banální poznámkou: "Je rozdíl mezi neomylností a bezhříšností!" Papežové jsou údajně neomylní v případě, když prohlašují názor na víru a morálku pro celou církev, ačkoliv sami popírali Krista svým chování. To je něco, co bylo zcela neznámé v ranném Křesťanství! A přesto všechny tři případy týkající se Petra, patří jasně do "oddělení" víry a morálky! V každém případě byly vyhlášeny celé Církvi, protože jsou zaznamenané v Písmu! 

JEDINÁ SKÁLA. 

Kristus je Ten, který staví svou Církev. On je nejenom hlavou, ale i základem. Už jsme viděli jak, ve Starém Zákoně Yahweh naznačuje velmi jasně, že On sám je jediným Spasitelem. Také, stejně říká, že On sám je Skálou: "Kdo je Bůh, kromě Hospodina, kdo je Skála, ne-li náš Bůh?" (Žalm 18:32) Petr to určitě není! Celým Starým Zákonem je Yahweh nazvaný Skálou naší spásy! Že Bůh je jediná Skála je opakováno mnohokrát: Deuteronomy 32:4, 2 Samuel 22:2, 23:3, Žalm 18:2, 28:1, 42:9, 62:2,6,7.,Izaiáš 17:10 atd. 

Pavel argumentuje že Ježíš byl Skálou Israele během cesty pouští (1Korint. 10:4) a tím prohlašuje, že Ježíš je Yahweh. Kromě toho Bůh ve Starém Zákoně prohlašuje, že je jediným Spasitelem. Náš Pán a Spasitel Ježíš Kristus musí být Bůh, aby mohl být Spasitelem! To samé platí o Skále, na které je Církev postavená. Ježíš je ta Skála, protože je Bůh. Petr toto místo nemohl zaujmout. Ježíš říká rabínům mesiášské proroctví v žalmu 118:22-23: "Kámen, který stavitelé odmítli, se stal základním kamenem." Ježíš jasně naznačil, že On je tím kamenem, a rabíni Ho za to nenáviděli. Petr směle obvinil rabíny z Kristova ukřižování a přitom aplikoval to stejné proroctví na Krista: "Ježíš Kristus z Nazareta, kterého jste vy ukřižovali .. je tím kamenem, který byl staviteli odmítnutý a který se stal kamenem základním." (Skutky 4:11) A právě tak, ve svém prvním dopisu ztotožňuje Krista s "hlavním kamenem, na kterém je Církev vybudovaná." (1 Petr 2:6,7) Tím, že ten "kámen" odmítl, Israel byl postavený na vedlejší kolej, zatím co Bůh počal budovat něco nového. 

Skála, na které Bůh postavil Církev, je tou skálou o kterou klopýtl Israel. Izaiáš to předpověděl takto: "A On (Mesiáš) bude Skálou, o kterou budou klopýtat a bude urážkou oboum, Judeji i Israeli." Jak Petr (1 Petr 2:8) a Pavel (Římanům 9:33) citují Písmo a aplikují to na Krista a na pád Israele skrze odmítnutí Krista. Zde máme dva blízce svázané důvody, proč Danielův sedmdesátý týden ještě neproběhl. Šedesátý devátý "týden" skončil odmítnutím Krista a Jeho ukřižováním. Z tohoto odmítnutí přišla spása světu. Spása, kterou Bůh plánoval už ve věčné minulosti. Cesta k novému vztahu k Bohu byla otevřena pro celé lidstvo. Skrze pád Israele byla vytvořena Církev jako kompozice Židů a Pohanů.... 

Rubriky:

Komentáře

Nikdo nekomentoval.
*
*
Překročil(a) jsi maximální délku komentáře o 0 znaků.
*  captcha

Poslední komentáře

CNW: Coutner

[CNW:Counter] Login:nejotazky
heslo:*****