Křest

Z knihy Obrana víry od Davida Hunta. https://sites.google.com/site/nejotazky/obrana-viry/obrana-viry2/obrana-viry-3#TOC-dn-obraz-nem-e-uk-zat-evangelium..-

Jsme spaseni skrze křest?

Otázka: Marek 16:16 říká, "Ten kdo uvěří a přijme křest, bude spasený." Ve své řeči v den Letnic nabádá Petr posluchače, aby křtem omyli své hříchy. Jsem zcela zmatený. Je křest nezbytný pro spásu, nebo není?

Odpověď: Není jediný verš v Bibli, který by učil, že opomenutí křtu duši zatracuje, ale desítky veršů prohlašují, že ti, kteří neuvěří evangeliu, budou ztraceni. Křest také není částí evangelia. Jak už to říká i Pavel: "Kristus mne neposlal křtít ale vyhlašovat evangelium"... (1 Korintským 1:17, 15:1-4)...V Pavlově jasném prohlášení o "evangeliu ... kterým ..... jste spaseni." (1 Korintským 15:1-4). není o křtu ani zmínka....

Je to potom, co člověk uvěří evangelium, je pokřtěn. (Co brání tomu, abych byl pokřtěný? .... Pakliže věříš celým tvým srdcem, můžeš přijmout křest".. (Skutky 8:36-37) . Kristus po svém vzkříšení posílá své učedníky aby prohlašovali evangelium po celém světě. O těch, kteří uvěří řekl: "Jděte do celého světa a získávejte mi učedníky, křetěte je ve jménu Otce, Syna i Ducha Svatého." (Matouš 28:19).. To že všichni, kteří uvěří (a pouze oni!) mají být pokřtěni - nemůže být jasnější!

Křest ztotožňuje věřícího s Kristem v Jeho smrti, pohřbení a vzkříšení: "My všichni jsme pohřbeni s Ním ve křtu smrti, abychom mohli být s Ním vzkříšeni .. a vstoupit na cestu nového života .. (Řím.6:4) Z tohoto důvodu byl křest v ranné církvi prováděn ponořením pod vodu. (Když vystoupili z vody - Skutky 8:38-39) Smrt mohla být symbolizována pouze v tomto typu křtu...

Zkorumpované inovace.

Bohužel, různé inovace (postříkování vodou namísto ponoření), - a dokonce i hereze byly ve křtu zavedeny: Musíte být pokřtění aby jste mohli dostat spásu - dokonce že křest spasí duši, i když je prováděný s nemluvňaty. Katolíci dokonce praktikovali vnitroděložní křty pro případ pochyb o tom, že se dítě narodí živé. Takové hereze byly známé pod názvem regenerace křtem. Většina Protestantů, kteří mají podobnou víru dnes, nemají potuchy o tom, že to má původ ve středověkém Katolicismu. ... Trentský Sněm (1545 - 1563) prohlašuje že "zatím co Kristus zasloužil pro nás ospravedlnění svou nejsvětější obětí, instrumentální příčinou (ospravedlnění / regenerace) je svátost křtu. "Pakliže kdo prohlásí, že křest není nutný pro spásu - nechť je prokletý!"

Vatikán II (1962 - 65) znovu potvrzuje celý Trent a znovu zdůrazňuje nutnost křtu pro spásu právě tak, jako univerzální "Catechism of the Catholic Church" vydaný Vatikánem v r. 1993 : "Křest je pro spásu nutný - církev nezná žádný jiný prostředek, který zajišťuje vstup do věčného blaha...." Trent dává do klatby všechny, kteří popírají, že "zásluhy Ježíše Krista je aplikovaný .... nemluvňatům svátostí křtu", nebo ti, kteří popírají že křtem ...je smyta vina prvního hříchu"... Dnešní "Code of Canon Law" (849), prohlašuje že ti, kteří jsou pokřtění, jsou "tímto očištěni od svých hříchů, jsou znovu narozeni jako děti Boží a začleněni do Církve." Kánon 204 prohlašuje: "Křesťanští věrní jsou ti, kteří ... byli spojeni s Kristem skrze křest, a tím také členy jediné pravé Katolické Církve."

A co křest dětí?

Již staletí před Reformací byla křestní regenerace odmítána ne-katolickými věřícími, kteří učili z Bible, že křest je pouze pro ty, kteří evangeliu uvěřili. Křest dětí byl odmítán, protože nemluvňata ani nerozuměla evangeliu, ani nevěřila v Krista. Ti, kteří praktikují křest dětí, jej ospravedlňují citováním údajného biblického precedentu, kde byly křetěné celé rodiny, v předpokladu že mezi nimi byly i děti. Že tomu tak není, lze dokázat snadno. Zamyslete se nad domem Kornélia: Slyšeli evangelium, uvěřili a byli pokřtěni. Že tam žádná nemluvňata nebyla je jasné z toho, že se "všichni shromáždili, aby vyslechli věci, které Bůh nařizuje." (Skutky 10:33).. Věci, které děti nemohly pochopit. "Duch Svatý padl na ty, kteří slyšeli" (a zřejmě porozuměli a uvěřili) , a mluvili v jazycích" (Verš 46).

Skutečnost, že přijali Svatého Ducha svědčí o tom, že byli spaseni! A proto je Pavel pokřtil. Zde je důkaz, že - za prvé: člověk je spasený beze křtu, a za druhé: pouze ti, kteří jsou skutečně spasení, mají být pokřtěni. Ani z případu žalářníka ve Filipi, "který byl pokřtěn a celý jeho dům" nelze odvodit důkaz o křtu nemluvňat, protože Pavel a Silas kázali evangelium "všem, kteří byli v domě" (verš 32) a "celý dům uvěřil" (verš 34) , a potom byli pokřtěni.. Evangelium není dětem kázáno ani těmi, kteří je křtí!

Omyly zděděné po římském Katolicismu.

Ranní Reformátoři, jako Martin Luter byli před tím Katolíky kteří, bohužel si podrželi určitá katolická dogmata, mezi nimi regeneraci křtem a křest nemluvňat. Tyto omyly jsou držené některými protestantskými denominacemi až podnes. Ovšem, tento problém je velmi vážný: Pakliže je křest nezbytný pro spásu, potom odmítnout jej znamená být ztracený; ale když spása je pouze skrze Krista - a nic jiného, potom přidávat křest jako podmínku ke spáse znamená odmítnout to pravé evangelium a být navěky ztracený... Bible učí, že je špatné učit spásu skrze Krista "plus něco jiného," jako na příklad udržování židovského zákona (Skutky 15:24). Pavel vynesl kletbu (anatéma) na ty, kteří učili falešné evangelium které duši nezachrání. (Galatským 1:8-9).. Evangelium spásy skrze Krista, plus křest, je právě tak falešné... Pavel se nemohl upamatovat koho, mezi Korintskými Křesťany křtil a byl rád, že jich bylo málo (1 Korint. 1:14-16). To je velmi podivný postoj - pakliže je křest nezbytný ke spáse! Bez toho, aniž by je byl pokřtil, prohlašuje, že je jejich otcem ve víře. "V Ježíši Kristu jsem vás počal skrze evangelium"(1Korint. 1:14-16). A tak byli spaseni skrze Pavlovo kázání - bez toho, aby byli dříve pokřtění....

Texty o regeneraci křtem...

Co potom s Markem 16:16? "Ten který uvěří a je pokřtěný, bude spasený." Všichni, kteří uvěří evangeliu jsou spasení, tak samozřejmě všichni, kteří uvěří evangeliu a jsou pokřtění, jsou spaseni. To ovšem neříká že křest spasí, nebo že je nezbytný pro spásu! Desítky veršů učí, že spása přichází skrze to, že člověk uvěří evangeliu, aniž by se o křtu zmínily: "... i zalíbilo se Bohu spasit ty, kteří uvěří skrze pošetilost kázání...." (1 Korintským 1:21) Dále Jan 3:16, 18, 36, 5:24, Skutky 10:43, 13:38, 16:31, Římanům 1:16, 3:28, 4:24, 5:1, 1 Korintským 15:1-4, Efezským 2:8 a podobné... Žádný z těchto veršů neříká, že křest spasí. ... Bible by jistě upozornila na to, že víra v Krista bez křtu nemůže spasit - kdyby tomu tak opravdu bylo - ale ani jeden verš v tomto smyslu nevaruje! Naopak, my máme případy, kdy byli spaseni lidé, kteří pokřtěni nebyli, jako ten zloděj na kříži, a svatí Starého Zákona, jako Enoch, Abrahám, Josef, Daniel, a.t.d... kteří křesťanský křest neznali...

Ano, Petr prohlásil: "...to je předobraz křtu, který nyní zachraňuje nás.. vzkříšním Ježíše Krista,," (1 Petr 3:21). Toto je podobné prohlášení Pavla, že my jsme pohřbeni s Kristem ve křtu - a tím mrtví hříchu, ale my nejsme doslova mrtví k hříchu. Petr neříká, že fyzický akt křtu nás spasí, právě tak jako Pavel neříká, že jsem doslova mrtví vůči hříchu. Křest vodou takovou moc nemá. Je to pouze symbolizace křtu spirituálního, vykonaného Svatým Duchem, a který je pro vždy ustavený v nebi a žitý vírou po dobu našeho života na zemi. Příznačně - Ježíš Kristus nikdy nikoho nepokřtil (Jan 4:2) velmi podivné, pakliže křest spasí! Spasitel světa se musel vyhnout křtu úmyslně, aby ukázal, že křest nemá co do činění se spásou! Ano, Kristus řekl, že musíme být znovu zrozeni "z vody a Ducha" abychom byli spaseni (Jan 3:5). Je však neodůvodnění předpokládat, že se jedná o literární "vodu" a že to znamená křest....

Voda a Slovo.

Ježíš hovořil s Nikodémem, rabínem, pro kterého by "voda" neznamenala křest (neznámý v židovském zákoně), ale ceremoniální očistění malomocného, nebo někoho, kdy byl znečistěný. (Exodus 30-40 ; Leviticus 13; 15, a.t.d.)... A toje to, co měl Kristus na mysli. Jeho smrt umožní " posvěcení a očistění" (Jeho Církve), omytím vodou Slova (evangelium) (Efezským 5:25). Kristus řekl: "Nyní jste čistí, skrze slovo, které jsem řekl.." (Jan 15:3). Tak jako Kristus, dal Pavel vodu a Ducha dohromady, když poukázal na "záchranu obmytím" a spojil to s "obnovou Svatým Duchem." (Titus 3:5). My se narodíme znovu Svatým Duchem, a se Slovem, které se občas nazývá "vodou", pro jeho očistnou vlastnost. Jak jednou řekl Petr: "Jsme znovu zrození Božím Slovem..." (1 Petr 1:23)..

Byl to zřejmě tento symbol ceremoniálního očistění Starého Zákona, o kterém se Petr zmínil ke své židovské audienci v den Letničního kázání: "Obraťte se a buďte pokřtěni - každý z vás - ve jménu Ježíše Krista za odpuštění hříchů (Skutky 2:38) ... Je zcela jasné z mnoha jiných veršů, že Petr neříká že křest spasí, ale že nabízí ceremoniální očistu, unikátně aplikovatelnou na židovské posluchače. Být pokřtěn znamenalo se ztotožnit s Kristem před fanatickými Židy Jerusaléma, kteří Krista nenáviděli. Křest stále ještě něco stojí v rodině a mezi přáteli jak v Israeli, tak i v muslimských zemích. Ti, kteří se bojí se otevřeně v těchto kulturách projevit, nejsou považováni za pravé věřící... A tak pro Žida být veřejně pokřtěn v tom čase a kultuře znamenalo "smýt hříchy" (Skutky 22:16), jak Ananiáš řekl Saulovi. Evangelium Ježíše Krista je "Boží mocí do spásy" každému kdo uvěří (Římanům 1:16). Evangelium, jak jej učil Pavel, potřebuje víru v prolitou krev Ježíše Krista za naše hříchy na kříži. Neříká vůbec nic o křtu . Učit regeneraci skrze křest znamená učit evangelium falešné a Pavel takové proklel. Rozdíl mezi takovými evangelii má věčné následky... Znamená to, že křest nemá cenu? Že nic neznamená? Ne. Je to akt poslušnosti vůči Kristu, který to v Církvi ustavil. A zároveň je to mocné veřejné svědectví víry v Krista.

 

 

 Kázání o křtech.

http://kazani.wesleyan.cz/20110918_krest1.mp3

Poslední komentáře

CNW: Coutner

[CNW:Counter] Login:nejotazky
heslo:*****