Víra ve víru nebo víra v Boha?

Zdroj: http://ziveslovo.blogspot.sk/2014/11/viera-vo-vieru-alebo-viera-v-boha.html


V roce 1980 vydavatelství Harvest House vydalo jednu knihu od Larryho Parkera s názvem "Nechali jsme zemřít našeho syna". Kniha hovoří o tragickém příběhu jako Larry a jeho manželka poté, co byli ovlivněni několika americkými učiteli Hnutí Víry, odepřeli inzulín jejich diabetickému synkovi, Wesleymu. Jak se dalo očekávat, Wesley padl do diabetického komatu. Parkerovci, kterých tito učitelé varovali před "negativním vyznáváním" pokračovaly v "pozitivním vyznávání" Wesleyho uzdravení do okamžiku jeho smrti.

Parkerovci, nezlomení v jejich "víře" dokonce po smrti Wesleyho, namísto pohřbu uspořádali službu vzkříšení. Dokonce více než rok po smrti jejich syna, odmítli opustit "zjevené poznání", které dostaly prostřednictvím Hnutí Víry. Nakonec byli souzeni a odsouzeni pro zabití a týrání dítěte.

Mohli bychom napsat mnoho jiných tragických příběhů. Bohužel pustošení způsobené tímto hnutím není omezeno pouze na fyzickou smrt. Doslova tisíce lidí hltá duchovní kyanid rozptýlený učiteli Hnutí Víry, což vede k ztroskotání jejich víry v Boha.

Za posledních několik let již bylo mnoho napsáno o hnutí "New Age" a o hrozbě, kterou představuje pro historické křesťanství. Stejně jako je skutečná tato hrozba, jsem také znepokojen ze zlověstné hrozby, kterou Hnutí Víry představuje pro Tělo Kristovo. Pokud je hnutí New Age největší hrozbou pro evangelikální křesťanství zvenčí, věřím, že Hnutí Víry nebo hnutí "pozitivního vyznávání" může být považováno za největší hrozbu zevnitř.

Není pochyb o tom, že mnozí věřící budou tvrdit, že psaním o tomto tématu, nedělám nic víc než natahování se v menších teologických odlišnostech. Přesto rozsah diskuse není jen o doktrinálních rozdílech mezi ortodoxními věřícími, ale znamená konfrontaci mezi evangeliem Pána Ježíše Krista a jiným evangeliem.

Pán Ježíš řekl: "Na světě budete mít soužení, ale doufejte, já jsem přemohl svět" (Jan 16:33). V silném kontrastu oproti tomu, učitelé Hnutí Víry slibují neomezené zdraví a bohatství pro věřící, kteří to dokáží vykouzlit ze své víry.

Pán Ježíš nabádal své následovníky, aby nepracovali pro "pokrm, který hyne" ale pro "pokrm, který zůstává do života věčného" (Jan 6:27). Evangelium prosperity naopak povzbuzuje křesťany, aby se zaměřili na to, co mohou získat skrze Krista, tady a teď.

Dnes většina takzvaných křesťanských televizi a rádiových stanic vysílá to, co chtějí lidé "svrablavých ušíslyšet: příslib pozemského zisku. Znovu a znovu slyšíme svědectví podnikatelů, kteří se "obrátili k Ježíši" a jejich byznys se zdvojnásobil. Podobně i sportovců, jejichž statistiky se zlepšily díky jejich formulky víry, a Kristu. Oběť a služba byly nahrazeny seberealizací a sebe vyvyšováním. A přestože je v tomto poselství i trochu reality (např. Víra je nezbytná pro účinnou modlitbu, Kristus skutečně plní naše potřeby), tento důraz bohužel způsobuje, že je to jen obal pravdy naplněný lží. Kristus se stal pouze prostředkem k dosažení cíle a věřící jsou slizký manipulací vábení přijít k stolu Páně. Ne proto, aby zažili společenství a intimitu s Pánem, ale aby si užili to, co je na stolu Páně. V ostrém protikladu k tomuto odkazu, Ježíš Kristus svatého Písma není prostředkem k cíli, ale cílem je On (např. Filipským 3: 7-8).

Ježíš předpověděl pro jeho následovníků chudobu, odmítnutí a pronásledování. Jeho učedníci byli ochotni čelit hrozivému meči tyrana, zakrvácené hřívě lva a ohni tisíce smrtí, protože věděli, že nejsou z tohoto světa. Byli jen poutníky a přistěhovalci v cizí zemi.

V dopise Židům 11, často označovaném jako "Síň hrdinů víry", čteme o těch, kteří byli shledáni svou víru. Přesto byli v nouzi, pronásledování, věznění a utrpěli mučednickou smrt. Tito muži a ženy jsou nám daní za příklad. Přesto jejich životy byly více charakterizovány vytrvalostí než prosperitou.

Jistě, toto poselství nebude dobře přijímány v tomto samolibě věku. Měli bychom být ovšem rádi, aby náš nebeský Otec rozhodne o tom, co je pro nás nejlepší a ne my sami. Protože jen On ví skutečně, co potřebujeme a co jsme schopni snést. Stálo by k zamyšlení, co by se stalo, kdyby nám Bůh dal všechno, čeho se dožadujeme.

Nechci, abyste mě špatně pochopili. Věřím v Boží uzdravení av Boží péči pro každou část našeho života. Navíc, já nespojují zbožnost s chudobou. Děkuji Bohu za ty, které požehnal a kteří jsou odhodláni použít své zdroje na rozšíření Jeho Království.

Ale pro učitele Hnutí Víry se uzdravení a prosperita se staly tak důležitými, že museli najít nějaký způsob, jak jejich garantovat. A oni to udělali vyvýšením lidské víry na úkor Boží svrchovanosti. Takto rozvinuli teorii, že Bůh stvořil svět z ničeho vírou, a že lidi stvořil jako "malé bohy" aby praktikovali stejný druh víry. Víra se tak stává mocnou silou, která přináší výsledky, ať už v rukou věřícího či nevěřícího.

Na základě tohoto virtuálního zbožštění lidské víry, šiřitelé poselství Hnutí Víry slibují zdraví a bohatství pro ty, kteří mají víru ve svou víru, namísto toho, aby měli víru v Boha. Jak již bylo jinde řečeno: víra je dobrá jen natolik, nakolik je dobrý předmět na kterém stojí.

Walter Martin říkával: "Veškerá víra je zahrnuta pod zastřešující biblickou doktrínu o Boží svrchovanosti". Stvořitel je Pán vesmíru, ne "kosmický kurýr", který čeká na pokyn Jeho stvoření. Není to naše víra, která sedí na trůnu, ale svrchovaný Bůh (1 Paralipomenon 29: 10-12).


Autor: Hank Hanegraaff
Zdroj: http://www.crosswalk.com/faith-in-faith-or-faith-in-god

Komentáře

Nikdo nekomentoval.
*
*
Překročil(a) jsi maximální délku komentáře o 0 znaků.
*  captcha

Poslední komentáře

CNW: Coutner

[CNW:Counter] Login:nejotazky
heslo:*****